Tevredenheidsonderzoek Het Warmte Effect Isolatie

Om na te gaan hoe de betrokkenen de isolatie actie van Het Warmte Effect hebben ervaren, hebben wij in een tevredenheidsonderzoek gevraagd naar de ervaringen. Het gaat om mensen die een informatiebijeenkomst hebben bezocht en mensen die ook daadwerkelijk hun woning hebben laten isoleren in 2017.

62% van de respondenten heeft de woning laten isoleren naar aanleiding van de actie. Van de mensen die de woning niet hebben laten isoleren (38%) geeft ruim 50% aan dat er al isolatie aanwezig was of de spouwmuur niet geschikt bleek te zijn. De reden voor mensen om de spouwmuur te isoleren is voor 81% vooral voor comfort verbetering, voor 46% vooral vanuit duurzame overweging en voor 24% vanuit financiële overweging. Met name mensen van 50 jaar of ouder hebben in 2017 (ruim 80%) deelgenomen aan Het Warmte Effect Isolatie. De tevredenheid over de leverancier wordt door bijna 90% van de deelnemers en geïnteresseerden van Het Warmte Effect goed of zeer goed beoordeeld. De organisatoren ZMf en Zeeuwind zijn erg blij met deze hoge waardering voor Het Warmte Effect.

Tot slot geeft 60% van de respondenten ook aan interesse te hebben in andere energiebesparende maatregelen en/of zonnepanelen.

Ontwerp & realisatie: Nilsson | Privacyverklaring